یزدفردا: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد:آموزشگاههای آزادهنری دارای مجوزدائمی و مورد تایید این اداره کل، از پرداخت مالیات معاف می باشند.

به گزارش یزدفردا: سیدعباس دهقان؛ طی نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان یزد افزود: مطابق بند"ل" ماده 139 قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاهها برای معاف از مالیات می بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگاها پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره 16 توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاهها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می باشند.

وی تاکید کرد: آموزشگاه هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی،نصب نرخنامه و مجوز فعالیت ، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد.

لازم به ذکر است 106 آموزشگاه آزاد هنری در رشته های تخصصی نمایش،تجسمی،موسیقی،خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا